Mikkelin insinööriopiskelijat MIO ry
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Mikkelin insinööriopiskelijat MIO ry on noin 500 insinööriopiskelijan paikallinen yhdistys, joka insinöörimäisesti pitää huolta työelämään valmentamisesta sekä perinteisestä huvikulttuurista. MIO ry on Insinööriopiskelijaliitto IOL ry:n Mikkelin paikallisyhdistys, ja IOL taas kuuluu Insinööriliitto IL ry:hyn. IL ry on AKAVAn alainen ammattiliitto. Jäsenenämme kuulut siis ammattiliittoon, joka mm. ajaa insinöörien oikeuksia työelämässä.

MIO ry antaa opiskelijalle tukea, turvaa ja tietoa, sekä pitää huolta opiskelijoiden oikeuksista. Yhteistyössä Insinööriopiskelijaliiton kanssa toteutetaan vuosittain erilaisia koulutuksia ja infoja. Jäsenellä on aina saatavillaan tukiverkosto, joka on valmiina käärimään hihansa ylös, niin MIO ry:n, IOL ry:n kuin isojen inssien eli Mikkelin Insinöörit ry:n puolesta.

Paikallisyhdistyksen vakuuttava hallitus sekä aktiivit vetävät vastauksen kuin apteekin hyllyltä, kysymykseen kuin kysymykseen ja kysymyksen voi esittää milloin vain.